Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ampliació i entrada al Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya

Juny i desembre, 2015

Després de molts anys de gestions infructuoses, per aconseguir un millor servei bibliotecari a la vila, intentant establir un punt de parada del Bibliobús, l'organ municipal vegue la llum. L'any 2014, des de la Central de Biblioteques de Lleida, s'informà a l'equip de govern, que hi havia la possibilitat d'incloure la biblioteca, ja en funcionament, dins la Xarxa de Biblioteques Públiques de Catalunya, amb la totalitat de serveis, amb la condició de complir una sèrie de requisits a nivell de mobiliari i espai.

Després d'una aposta clara per donar ales a la cultura per part de l'Ajuntament i una inversió total de 61.415€, dels quals 43.800€ aportats per part de l'Ajuntament i 17.590 per part del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (com a lot inicial de fons), acondicionar l'espai i renovar tot el mobiliari i equipament de tot tipus, el diumenge, 17 de maig i coincidint amb els actes de la Festa Major de Sant Isidre del Municipi, la renovada biblioteca oferí una jornada de portes obertes als ciutadans perquè poguessin conèixer el nou equipament, així com els nous usos, horaris i serveis, que en breu entrarien en funcionament.

be.inauguració.jpg

No seria fins al dia 1 de juny, que la Biblioteca Pública de Cervià obria les portes amb el funcionament ja regularitzat i oferint la plenitud dels serveis de qualsevol Biblioteca Pública del territori, amb el recolzament de la Generalitat de Catalunya.

El dia 12 de desembre, va esser inaugurada oficialment, amb la representació de la Cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat, la Carme Fenoll, la Cap de la Central de Biblioteques de Lleida, la Nati Moncasi, i l'alcaldessa de Cervià, Mercè Rubió, juntament amb una representació de les entitats del poble que també van estar presents a l'acte institucional.12342332_995276160530676_4574006566078892972_n.jpg